TUBERCLES: Són com un tipus d’estructures que tenen les plantes per emmagatzemar nutrients, i per sobreviure als mesos secs i als que fa més fred (també és per la reproducció asexual). Hi ha dos tipus de tubercles: els de tija (pastanaga) i els d’arrel.

HORTALISSES: Les hortalisses són plantes herbàcies, o llegums verds, que es conreen amb fins alimentaris per als humans o animals, i que es poden consumir en estat fresc o cuinats. Les verdures s’inclouen en el marc de les hortalisses,

ESPÀRRECS:

Els espàrrecs, porten un 92% d’aigua, apart d’això també porten molts hidrats de carboni, proteïna i fibra. També porta molts fructooligosacàrids, que afavoreixen el desenvolupament de la flora intestinal, un element molt important dins del cos.

API HORT:

Es una verdura molt interessant per la salut ja que porta moltes vitamines i molts minerals. A més, aquesta verdura és de collita pròpia, i nosaltres la cuidem de la millor manera possible per que sigui un producte de qualitat i de proximitat, directe de pagès.

API:

Es una verdura amb un gust amarg i una mica fort, i gràcies a aquest gust porta moltes propietats interessants per a la nostra salut com vitamines de tipus A, B1, B2, C i E. També porta minerals com minerals com sodi, potassi, calci, magnesi, ferro, sofre, fòsfor, zinc, coure i silici.

BLAT DE MORO CRU:

El blat de moro cru és un element molt important per al cos ja que hi aporta moltes coses com fibra, que neteja els intestins, elimina el colesterol nociu, redueix el risc de càncer d’intestí, et dona energia, redueix el risc de desenvolupar aterosclerosi, malalties del cor, vasos sanguinis, intestins i fetge, entre d’altres.

BLAT DE MORO CUIT:

Les propietats del blat de moro cru, i del blat de moro cuit, són molt semblants ja que és el mateix producte. Una diferència que si que hi podem trobar és que el blat de moro cuit porta moltes calories, i com es degut, engreixa més.

PASTANAGUES:

La pastanaga es molt bona per la salut, ja que aporta coses molt importants al nostre cos, com per exemple: és anticancerigen, té molt poques calories, regenera els nervis, cuida les dents i genives, i també combat el restrenyiment.

MANAT DE PASTANAGUES:

és molt rica en beta carotè, un potent antioxidant que ajuda al desenvolupament dels ossos, la vista, el manteniment dels teixits i molt beneficiós contra l’envelliment de la pell.

RAVES:

Els raves, tenen unes propietats molt interessants per a la nostra salut; com ara: riquesa en antioxidants, tenen acció diürètica, i també porta molt àcid fòlic.

FONOLL:

Es una fruita no gaire coneguda ja que prové de llocs llunyans, però és molt interessant provar-la ja que conté vitamina B3, i provitamina A, també és ric en potassi i fibra, i a més, porta poques calories.

ALL PORRO:

Es una font de vitamina C, i de vitamina B6, a part d’això també porta àcid fòlic que ajuda a disminuir el cansament.

NAP:

El nap porta molta fibra i vitamines, i a part d’això, també port una quantitat molt gran de vitamines (C, B1, B2, B3 i B6). També porta molts minerals com el Calci, Magnesi, fòsfor, sodi, potassi i ferro.

XIRIVÍA:

Té una font de fibra excel·lent, porta vitamina B9 i C, i és una font del potassi, un mineral que ajuda a mantenir una tensió arterial normal.

REMOLATXA CRUA:

Són molt bones pel cor i el cervell, i ajuden a millorar la salut digestiva. I gràcies a totes les propietats que porta va molt bé per combatre el càncer.

REMOLATXA CUITA:

Porta les mateixes propietats que la remolatxa crua.

SAFATA CALDO:

És una barreja amb tot el necessari per fer el caldo; pastanaga, nap, xirivia, col,…

SAFATA MENESTRA:

És una safata amb verduretes variades (cogombre, pastanaga, carbasso, col,…).

PATATA KENNEBEC:

La patata Kennebec és molt bona i porte moltes vitamines i minerals com;

vitamina C, vitamina B, àcid fòlic i minerals com el magnesi i el ferro.

PATATA MONALISA:

La patata monalisa és molt similar a la patata Kennebec, però el que si que té dolent és que porta un pèl més de calories.

PATATA RED PONTIAC:

Aquest tipus de patates és més farinosa i per això és la patata amb que s’acostumen a fer guisats i altres receptes.

FAVES:

Les faves tendres tenen propietats intermèdies entre les verdures i els llegums. Destaquen en carbohidrats complexos, proteïnes, fibra, vitamines del grup B (principalment B1, B2, B3 i B9) i minerals com el calci, el ferro, el magnesi, el potassi i el zinc.

COGOMBRE:

Els cogombres són aigua i potassi, no porten gaires nutrients. L’aigua li confereix propietats diürètiques i laxants i és per això que ajuda a aprimar.

PÈSOLS:

La temporada dels pèsols va de març a maig. El pèsol està considerat un llegum, però realment s’assembla més a una verdura. Els pèsols són rics en vitamina B que són essencials per que els nutrients arribin al sistema nerviós.

BLEDES:

Les bledes són un antioxidant potent gràcies a la seva riquesa en vitamines A, C, E, K, àcid fòlic i beta carotens. I també porten molts minerals com: el calci, el ferro, el fòsfor, el potassi i el magnesi.

BLEDES DE COLORS:

Són un símil a les bledes normals, però és creu que porten més vitamines.

TALL CARBASSA:

És una carbassa normal, però tallada.

CARBASSA:

La carbassa porta moltes cosses com; energia, hidrats de carboni, proteïna, greix, fibra, folat, vitamina A, vitamina C, i potassi. A més la carbassa, al porta tanta aigua, és un aliment molt hidratant i amb afecte diürètic.

CARBASSÓ:

Un 95% del carbassó és aigua. La resta són proteïnes, lípids, i hidrats de carboni. Cal destacar que porta vitamines C, i B9, que reforcen al sistema immunològic.

CARBASSA CABELL:

És com una carbassa normal, i porta les mateixes propietats. La única diferencia que hi ha és que és més dolça.

CARBASSA DECORACÓ:

Aquest tipus de carbassa és de decoració, no es menja.

CARBASSA HALLOWEEN:

Aquest tipus de carbassa és de decoració, no es menja.

SAFATA CARBASSA:

És una safata amb un tros de carbassa tallat a trossets petits.

MONGETA BOBBY:

Les mongetes Bobby és un aliment lleuger i molt digestiu, reforça la salut gràcies al seu efecte alcalinitzant i a les seves propietats depuratives i mineralitzants.

MONGETA PERONA:

Són amples i llargues, tendres i sense fils. Les mongetes són un aliment ric en aigua, vitamines i minerals però amb pocs macronutrients i per això són poc calòriques.

PÈSOLS PELATS:

És el mateix que un pèsol, però sense la pela.

FAVES PELADES:

És el mateix que una fava però sense la pela.

ESTIRABECS:

Els estirabecs tenen molts tipus de propietats com; Calories, proteïnes, fibra, hidrats de carboni, potassi, fòsfor, calci, sodi, i vitamines, A, B1, B2, B3, C.

MONGETA DEL GANXET:

La mongeta del ganxet porta un 50% d’hidrats de carboni i un 25% de fibra. Són riques en vitamines del grup B, i tenen minerals com; el potassi, el ferro i el magnesi.

CIGRONET DE L’ANOIA:

És com un cigró, però sec.

LLENTIA PADRINA:

És com una llentia però seca.

ENCIAM LLARG:

Els seus components són; bita-carotè, fibra, pectines, lactucina, àcids, vitamines A, C, E, B1, B2, B3, i minerals com; potassi, calci, magnesi, sodi, sofre, ferro, alumini, coure, cobalt, silici, seleni, zirconi, itri i estronci. A part d’això, l’enciam llarg també és diürètic.

ENCIAM ESCAROLENC:

Els seus components són; bita-carotè, fibra, pectines, lactucina, àcids, vitamines A, C, E, B1, B2, B3, i minerals com; potassi, calci, magnesi, sodi, sofre, ferro, alumini, coure, cobalt, silici, seleni, zirconi, itri i estronci. A part d’això, l’enciam llarg també és diürètic.

ESCAROLA:

L’escarola, igual que l’enciam, porta molts tipus de minerals com ara; Calci, ferro, magnesi, potassi, fòsfor, entre d’altres. És un producte que porta bastantes kilocalories, proteïnes, i hidrats de carboni. A més a més, també porta fibra.

ICEBERG:

és molt bo menjar iceberg ja que porta molts minerals i molta fibra. A més, l’iceberg elimina el colesterol dolent de la sang i millora la qualitat de la sang.

TROCADERO:

Els seus components són; vitamines A, B1, B2, B3, B5, B6 I C, també porta magnesi, calci, i potassi, i és ric en omega 3. És fàcil de pair i porta poques calories. A més, és diu que li atribueix tranquil·litzants al sistema nerviós.

FULL DE ROURE:

Com tots els enciams, la major part és d’aigua, però també porta fibra i alguns minerals comuns. Té una textura molt fina, suau, i lleugerament cruixent. A més, és dolç i gustós.

CABDELLS:

Porta les mateixes propietats que un enciam j que és un enciam més petit.

.

MEZCLUM:

És una bossa amb amanida variada.

ENDÍVIES:

Components; Vitamina B9, C, E, Calci i potassi. A més, porta poques calories, específicament 21.7/100, i porta un contingut en fibra i aigua del 95%. és diu que ajuden a digerir millor, i afavoreixen a la salut cardiovascular.

COL RODONA PAGÈS:

Conté vitamina C, E, calci, brom, alumini, bari, fluor, magnesi, fòsfor i sofre. és un gran diürètic, prové la aparició del càncer, millora la salut digestiva i millora la salut pulmonar (entre d’altres).

COL LLARGA PAGÈS:

Conté vitamina C, E, calci, brom, alumini, bari, fluor, magnesi, fòsfor i sofre. és un gran diürètic, prové la aparició del càncer, millora la salut digestiva i millora la salut pulmonar (entre d’altres).

COL REPOLLO:

És el nom que se li posa a la col rodona tallada.

COL LLOMBARDA:

És una col de color lila. Conté pocs greixos i poques calories, també porta hidrats de carboni, fibra proteïna, calci, magnesi i potassi.

COLS BRUSSEL·LES:

Porten una quantitat molt elevada de vitamines, sobretot de la C i la K. Afavoreixen al sistema immunitari així com la salut de la sang i dels ossos, i retarden l’envelliment gràcies al seu poder antioxidant, el que protegeix la salut de les cèl·lules.

BROTONS:

Tenen un contingut elevat en àcid fòlic (vitamina B9), vitamina A, vitamina C, potassi i fibra. També contenen compostos amb afecte preventiu al càncer, també tenen un valor energètic molt baix i un contingut de fibra alt.

COL KALE:

És un dels aliments amb més concentració de vitamina K, també porta un valor elevat de vitamina C, i també porta un gran nombre de beta-carotens, que l’organisme, al rebre’ls, els converteix en vitamina A.

ESPINACS:

Els espinacs són una hortalissa amb un nombre molt elevat d’aigua (el 95%), i ens aporten molt poques Kilocalories al cos. En canvi són rics en fibra, i tenen moltes vitamines, proteïnes i minerals.

BORRAINES:

La borraina està composta per àcids, sucres, vitamines (beta-carotè, i vitamina C), minerals (calci, ferro, magnesi i fòsfor), i també porta fibra.

CARXOFES:

La carxofa conté moltes poques calories, i propietats diürètiques. A més, la carxofa conté; Vitamines A, B1, B2, B3, B6, minerals com; ferro, fòsfor, potassi, sodi, magnesi, i caci, també conté unes quantes proteïnes, i fibra.

CARDS:

El card és una verdura d’hivern. Antigament és posava al caldo de nadal per donar-li gust. Actualment, no hi ha gaire gent que ho faci ja que és una verdura no gaire coneguda. Tot hi així, hi segueix havent gent que fa la carn d’olla amb cards.

COLIFLOR:

Té molta aigua (més del 90%), i pocs hidrats de carboni i proteïnes, i això el converteix en un aliment poc calòric. La coliflor és una font de fibra de manera que ajuda a transitar el trànsit intestinal. És molt rica en minerals i vitamines, sobretot en vitamina C.

BRÒQUIL:

El bròquil és una verdura molt nutritiva especialment en vitamines i minerals. Porta sobretot provitamina A, i vitamines del grup B, (B1, B3, i B9). Els minerals més destacats en el bròquil són; potassi, calci, magnesi, ferro i sofre.

BROCOLI:

El brocoli és una fruita molt bona per la salut ja que porta molta fibra, vitamina A i beta-carotens, vitamina C, àcid fòlic, poques calories i pocs greixos. A més, millora la salut del cor, i depura l’organisme.